Archibald L Dewar J 2010 Creative Arts Culture and Healing Building an Evidence Base
journal article
Canadian Social Work Review / Revue canadienne de service social
Published By: Canadian Clan for Social Work Education (CASWE)
https://world wide web. jstor .org/stable/43486276
We talk over findings from a airplane pilot written report that explored the suitability and benefits of an arts-based and experiential group program for Aboriginal women living in an urban community in northeastern Ontario. We conceptualized that through the use of arts-based and experiential methods, the women could exist assisted to identify and explore their feelings and experiences, better their ability to exist mindful, and develop their strengths in a creative and enjoyable manner within a strengths-based and culturally relevant context. The research design was guided by Indigenous epistemology, and was qualitative and exploratory because at that place was little written research that reported specifically on the apply of arts-based methods with Aboriginal women. We facilitated iii dissimilar groups and a total of 16 women participated. Qualitative thematic analysis of the transcribed group sessions found two primary themes: the expression of Aboriginal culture within the grouping exercises and processes by both the facilitators and the participants; and the benefits of the grouping (equally reported by the women). The findings from this small-scale airplane pilot study supported the suitability of arts-based group methods for Ancient women, and encouraged further enquiry and development in this surface area. Nous discutons des résultats d'une étude pilote portant sur le bienfondé et les avantages d'un programme de groupe axé sur les arts et expérientiel auquel participaient des femmes autochtones vivant dans une communauté urbaine au nord-est de fifty'Ontario. Nous avons conceptualisé qu'en recourant à des méthodes axées sur les arts et expérientielles, les femmes pourraient être amenées à identifier et à explorer leurs sentiments et expériences, améliorer leur capacité d'être conscientes, et mettre en valeur leurs forces de manière créative et agréable dans un contexte qui tient compte de leurs forces et de leur culture. La conception de la recherche a été guidé par l'epistemologie indigène, et était qualitative et exploratoire en raison d'une pénurie de recherche écrite se rapportant spécifiquement à l'utilisation de méthodes axées sur les arts liée aux femmes autochtones. Nous avons animé trois groupes différents et en tout seize femmes ont participé. L'analyse thématique qualitative des transcriptions de sessions de groupe révèle deux thèmes principaux : d'une function, l'expression de la civilization autochtone par les animateurs et les participants lors des exercices et processus de groupe et, d'autre office, les avantages du groupe (tel que rapporté par les femmes). Les conclusions de cette petite étude pilote appuient le bienfondé des méthodes de groupes axées sur les arts cascade les femmes autochtones, et incitent à plus de recherche et de développement dans cette voie.
The Canadian Social Work Review (CSWR) is a bilingual, peer-reviewed journal that reflects current thinking and focuses upon contemporary concerns relevant to Canadian and international social piece of work practice and education. The purpose of the journal is to advance social work scholarship, practise, and pedagogy by publishing original enquiry, critical analysis, and debate that enriches or challenges existing noesis. La Revue candienne de service social (RCSS) est une revue savante, arbitrée et bilingue, qui présente 50'état actuel des connaissances et qui due south'intéresse aux préoccupations contemporaines dans le domaine de la pratique et de fifty'enseignement du travail social au Canada et à l'étranger. La revue a pour objectif de faire progresser le savoir, la pratique et l'enseignement, en publiant des travaux de recherche originaux ainsi que des analyses critiques qui contribuent à enrichir ou à remettre en question les connaissances actuelles.
L'Clan canadienne pour la formation en travail social (ACFTS-CASWE) est une association nationale, bénévole et sans but lucratif qui regroupe des facultés, des écoles, départements, et modules d'universités offrant un enseignement professionnel en travail social au premier cycle et aux études supérieures. Le mandat premier de 50'association est d'offrir du soutien aux écoles pour assurer une éducation professionnelle de qualité. Ce mandat est réalisé par fifty'agrément des programmes, la recherche, la publication d'un journal, et une conférence annuelle. The Canadian Association for Social Work Teaching (CASWE-ACFTS) is a voluntary, national, charitable association of academy faculties, schools departments, and modules offering professional social work education at the undergraduate and graduate levels. The association's' principal mandate is to support schools in providing quality professional social piece of work education. This mandate is carried out through the accreditation of social work programs, enquiry, the publication of a periodical, and an annual conference.
Source: https://www.jstor.org/stable/43486276
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